آموزشی

سیم کشی خودرو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

سیم کشی یا همان توزیع کننده برق خودرو، سومین عضو و حیاتی ترین عضو سیستم برق خودرو می باشد سیم کشی خودرو یکی از مهمترین چیز هایی می باشد که در تعمیر خودرو صورت میگیرد. سیم کشی اتومبیل به قدری پیچیده می باشد که نمی توانید به تنهایی آن را درست کنید و برای تعمیر آن می بایست حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید و از یک برق کار خودرو کمک بخواهید. سیم کشی اتومبیل در زیر بدنه به صورتی طراحی شده است که شما نمی توانید آن را ببینید و به راحتی به آن دسترسی ندارید. در صورت بروز مشکل در سیم کشی خودرو کار شما بسیار دشوار می باشد چرا که در بسیاری از مواقع نمی توان فهمید مشکل از کجا می باشد و سیم کشی می بایست به صورت کامل عوض شود.

از آنجایی که این سیستم بسیار پیچیده می باشد شما نمی توانید به راحتی و در مدت کوتاه این مشکل را برطرف کنید و در بسیاری از مواقع مشکلات دیگری برای خودرو شما به وجود می آید.

 حالا شاید برای شما سوال ایجاد شود که چرا سیم کشی خودرو تا این اندازه اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که سیستم برق خودرو مانند سیستم خونرسانی در بدن انسان است. زمانی که در سیستم خونرسانی خون تازه توسط قلب پمپاژ می شود، وظیفه رساندن خون تازه به بافت های مختلف بدن بر عهده رگ ها می باشد. سیم کشی خودرو دقیقا رگ های حیاتی سیستم برق خودور می باشد. تصور کنید برق توسط دینام تولید شده باشد و یا در باتری ذخیره شده باشد. اما نتوانیم برق تولید شده و یا ذخیره شده را به مصرف کننده های برق در خودرو برسانیم. در نتیجه حیاتی ترین و پیچیده ترین بخش در سیستم برق خودرو، سیم کشی خودرو یا همان توزیع کننده برق خودرو می باشد.

1 نظر در “سیم کشی خودرو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

  1. هادی گفت:

    با سلام با توجه به کیفیت پایین سیم کشی فابریک خودروهای ایرانی – بهتر نیست شرکت هایی مثل شما سیم کشی کامل خودرو را با کیفیت بالاتر از فابریک کمپانی تولید کنند . با توجه هب کیفیت بالای دسته سیم کویل شما که خریداری کرده ام نسبت به فابریک تقاضا دارم دسته سیم کامل خودرو را هم تولید کنید که بالاتر از کیفیت فابریک خودرو باشد قطعا در صورت قیمت مناسب خریداری خواهم نمود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *