آموزشی

اجزای مهم سوکت ها

اجزای مهم سوکت ها

سوکت ها یا همان اتصالات منظور خودرو طراحی بسیار پیچیده‌ای ندارند اما به دلیل کوچک بودن آنها بسیار ظریف و دقیق هستند و دارای یکسری اجزای مخصوص به خود می باشند که عبارتند از

  • پوسته سوکتپوسته سوکت یک بخش ظریف اما پیچیده می باشد و در قسمت بیرونی آن تشکیل شده که باعث خواهد شد تا دو نیمه اتصال به راحتی به یکدیگر متصل شوند. این قطعه به گونه ‌ای طراحی شده که یک سری سوراخ ها روی آن قرار دارد که برای قرار گرفتن پین ها، خارهای مخصوص قفل کردن پین ها و شیارهای برای نگهداری واشرهای آب بندی در هنگام ساخت طراحی می ‌شود.
  • پین هااین قطعات نیز طوری طراحی شدند که با وارد کردن مقدار کمی فشار به یکدیگر متصل شده و جریان الکتریسیته را از سوی اتصال به سوی دیگر هدایت می‌کنند. یک سر پین ها به قسمت لخت سیم و طرف دیگر آن به قسمت عایق متصل خواهد شد و همین امر باعث می‌شود که بیرون کشیدن سیم ها از داخل پین دشوار می‌شود یا می‌توان گفت به گونه‌ای یک محافظ بسیار قوی می باشد.
  • نگهدارنده پیننگهدارنده پین یک قطعه پلاستیکی است که در قسمت جلو داخل اتصال به فرو میرود و کاربردی که دارد این است که می‌تواند مقابل خارهای پلاستیکی قرار گرفته و از بیرون آمدن پین ها جلوگیری کند.
  • واشر آب بندیبسیاری از افراد شاید تنها با شنیدن نام آن متوجه کاربرد این قطعه شود، اما لازم است بگوییم این قطعه می ‌تواند از ورود آب به داخل اتصال جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *